Monday, July 18, 2016

AKU DAN MINIT MESYUARAT

Assalamualaikum wbt...
Hye uolsss....lamanyeee kite tak jumpa kannn....da hampir setahun rupenye ek....korang apa khabar? harap2 korang sentiasa sihat and ceria2 selalu la ye....
Ni kalau tak silap masa meeting kat PD
Ni aku tengah letih buka tutup rahang menguap tahan ngantuk. Juga tengah mengadap pc cari mood nak wat minit mesyuarat. Teringat lak kenangan dulu2. Masa mula-mula masuk keje tahun 2006 dlu aku ditempatkan kat NASIONALfm selama sebulan jerrr. Kemudian ke Unit Penyelidikan Radio. Dari mula-mula masuk sini aka RTM memang keje aku lebih kepada penyelarasan, keurus setiaan termasukla menyediakan minit mesyuarat. Masa tu cuma kami 4 orang je dalam 1 unit. Masing-masing jaga meeting masing-masing. Masing-masing sibuk dengan keje masing-masing. Aku panggil unit ni unit meeting sebab masa tu kebanyakan meeting radio, kami yang handle..termasuk meeting pengurusan. Juga aku panggil unit urus setia hehehe...Memang kalut dan penat tapi enjoy sebab banyak pegi sana-sini hehehe... Lepas tu officemate aku berhenti keje sebab nak wat bisnes. Tinggal la kami bertiga je. Masa ni aku sorang-sorang je handle ni. Aku la tukang angkut projector dan laptop, pi pasang kt bilik meeting, tukang jaga slide (jaga je..yg wat nye bos..hehe), tukang catit, tukang wat minit. Sesekali ada la bos jd tukang angkut laptop n projector.
Team urus setia tahun 2009..Tahun-tahun awal pembabitan dalam keurusetiaan hehehe
2012..Ni masa kami wat mesyuarat kat Menara KL. Saja tukar angin..
2012.. kalu silap langkah terusss huhu
Lepas tu dalam tahun 2010, aku ditukarkan ke Unit Penyelarasan Radio dan sekarang dikenali sebagai Seksyen Pemantauan & Penyelarasan Radio. Bila tukar unit ni, aku masih gak ditugaskan untuk menyediakan minit meeting. Yang pasang memasang orang lain dah. Kat unit baru ni aku kena amik minit Meeting Pelaksanaan Radio, meeting mingguan, setiap hari Selasa. Sekarang ni setiap Jumaat. Dalam tahun 2011, masa tu tgh peknen kan anak kedua, si Damia. Aku keje macam biasa la, pagi tu amik minit..lepas tu sambung wat keje-keje lain lagi sampaila balik keje....kat umah malam lepak-lepak macam biasa..kemudian tidur...sampaila kul 3 pagi tu..tetiba lak dah mula rasa sakit perut. Mula-mula tu aku tahan dulu..lepas tu bila dah makin kerap, baru la bersiap-siap nak pi hospital..
Ni team urus setia kami masa 2012..2 orang lagi takde dalam pic. Ijan & Lokman.Yang tudung kuning tu bos kami, mak Pn. Syarifah Norihan

 

 

"Eh takkan nak bersalin da. Due date lambat lagi. Lagi 2 minggu. Adeh..camana ni..tak pe la p spital je dlu."
 Aku sampai kat Hospital Putrajaya pukul 3.30 pg. Nasib baik rumah dekat je dengan hospital. Lagipun time-time macam tu mana ada jem hehehe...Kul 4 pagi, dah setel semua. Baby pun dah keluar dah. Alhamdulillah. Masa nurse tengah dok jahit tu. Tetiba aku tingatkan minit mesyuarat pagi semalam..
"Alamak nurse..camana ni..minit mesyuarat saya tak sempat buat".
Nurse cuma senyum je sambil wat keje. Mungkin dia ingat apa tah aku dok membebel pagi-pagi buta tu kan..hehehe..2-3 hari lepas tu bos call tanya kat mana aku letak buku nota aku. Nasib baik aku memang letak kat atas meja je. Kalu tak memang jenuh dorang nak menyelongkar meja aku yang ngalahkan reban ayam tu hehe...aku lak masa tu dok berehat-rehat dengan baby baru...Bila keadaan da tenang, hehehe...aku tanya kawan2..camana minit dlu tu. Sapa yg wat. Kawan kata kelam kabut dorang siapkan minit untuk meeting seterusnya...dahla tulisan aku ngalahkan doktor pakar hahaha...nasib baik ada bos yg baik hati Puan Sharifah Norihan dgn Syahana yg tolong setelkan minit....ihihihih...Kesian dorang kena eja tulisan pakar aku tu ihihih...
2013..Masa ni tengah peknen anak no.3
Sekarang ni da 5 tahun berlalu..Tahun 2016 ni aku da tak buat minit meeting lagi da. Sesekali je tolong back up kengkawan. Lagipon sekarang da ada team. Aku pun termasuk dalam team ni gak. cuma sekarang aku lebih kepada pengumpulan maklumat dan kerja-kerja lain..dalam team ni ada sorang tukang wat minit utama, sorang wat slide, sorang tukang angkut n pasang laptop tu termasuk susun air mineral untuk ahli mesyuarat. Aku kadang-kadang je kene wat minit. Kalu Kak ani takde baru aku kena buat heheh... Bila da ada team macam ni...lebih senang keje la. Takla ko terkejar-kejar nak wat seme benda.....at least kalau ko cuti ke..sakit ke..terberanak ke..ada orang boleh back up..hehehe
Ni lak keluarga SPPR kami sekarang
Tu la sedikit yg aku nk share...antara kenangan aku menjadi tukang wat minit meeting...kalu ikutkan banyak lagi tapi takpe la..aku share yang ni je..nnt korang boring lak heheh...itu je nk kongsi sebenarnya...dan yang penting saya suka kerja saya..walaupun lebih kepada kerja office tapi ada masanya boleh gak outstation..so boleh tengok tempat lain..boleh gak release stres dari ngadap opis je...masa tak outstation tu, bolehla luangkan masa dengan anak-anak...hehehe....
okla..babai..assalamualaikum wbt..

No comments:

Post a Comment